Jaký nástavkový úl vybrat?

chov včel a rozličného hmyzu
Uživatelský avatar
Kostey
Administrátor fóra
Příspěvky: 1088
Registrován: 09 říj 2018 20:23
Dal poděkování: 17 poděkování
Dostal poděkování: 105 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Jaký nástavkový úl vybrat?

Nový příspěvek od Kostey »

Vrtá mi v hlavě, jaký nástavkový úl vybrat. Informací je všude tolik, až mi z toho jde hlava kolem.
Jsem naprostej začátečník, stále ještě nemám ani zmáknuté názvosloví všeho co takovej úl obsahuje, ale asi jsem se rozhodl, že to začnu nějak řešit, protože bych rád včelařil.
Uživatelský avatar
MartinR
Příspěvky: 234
Registrován: 21 říj 2018 10:58
Dal poděkování: 3 poděkování
Dostal poděkování: 64 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký nástavkový úl vybrat?

Nový příspěvek od MartinR »

Myslíš kakou rámkovou míru nebo typ nástavku (materiál, zateplení...)
Rámková míra tj. velikost rámku je asi základ aby sis ujasnil, u nás je jich celá řada. Nejpoužívanější u nás je míra 39x24 (šířka rámku x výška rámku). Světově je nejrozšířenější míra "Langstroth" tj.44,8x18,5 (výšky rámku u tohoto typu jsou ještě různé) U nás je pak celkem rozšířená i míra 42x17 což je tzv.Optimal. Ten mám třeba i já a jsem s touto mírou velmi spokojen. Ale to ti asi bude říkat o "své" míře téměř každý včelař. Pak jsou ještě další míry ale tam už bych ti za sebe asi doporučoval nejít - je to přece jen míˇn rozšířené a tak na to cokoliv konpatibilního sehnat bude vždy problém.
Typ úlu co se týče zateplení a materiál úlu je pak snad ještě větší názorový galamatiáš mezi včelaři než samotná rámková míra... :blazen:
Já jsem třebas zastánce celodřevěných úlů z 25mm prken a zateplovat pořádně pouze víko úlu.
Návštěvník

Re: Jaký nástavkový úl vybrat?

Nový příspěvek od Návštěvník »

My včelaříme na rámkové míře 39krát 24 také v celodřevěných úlech.Zateplujeme pouze vrchem-
Janina
Příspěvky: 6235
Registrován: 09 říj 2018 21:32
Dal poděkování: 415 poděkování
Dostal poděkování: 241 poděkování
Kontaktovat uživatele: